21 Kasım 2019 Perşembe

İtalyan mutfağı mı desem İspanyol mu? Damak Tadı ♡

Türk mutfağına bayılırım ama başka mutfakların tadına da bakmak isterim neden olmasın. ♡
Bugün evde olmanın keyfini evdeki malzemelerle bruschetta ve son dönemin popüler tatlısı san sebastian ile çıkardım. 
Bruschetta normalde taze fesleğen ve mozarella peyniri ile oluyor ama ben bugün enfes pesto sosu ve top peynir kullandım. Tam buğday ekmeğimi dilimleyerek kızarttım üzerine pesto sosu sürerek peynir ve domatesle süsledim. Özellikle çayın yanında gerçekten enfes. 

 Bugün tatlı olarak san sebastian cheesecake hazırladım. İnternetteki tarifler genelde kalabalık kişiler için hazırlanmıştı. Ben malzemelerin yarısını kullanarak iki kişilik hazırladım. Tatlım için; 

  • 200 gram labne ya da krem peynir
  • bir çay bardağı şeker
  • iki yumurta 
  • vanilya
  • bir çorba kaşığı un 
kullandım.

Önce peynirle şekeri şeker eriyinceye kadar çırptım. Ardından yumurtaları ekleyerek çırpmaya devam ettim. Vanilya ve unu ekledim biraz daha çırptım. Kelepçeli kalıba döktüm. 180 derecede yarım saat pişirdim. Kalıbım biraz büyük ve malzemem az olduğu için san sebastian'ım ince oldu. Ama lezzetini etkilemiyor bu durum. Çikolata veya meyve sosu ile süsleyerek servis ettim. Bayıldım gerçekten! İki tarifim de beş çayı için muhteşem tatlar. Bonne apetit ♡

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder