19 Nisan 2017 Çarşamba

Şirince ve Meryem Ana Ziyaretim

Gezi yazısı yazmayı pek beceremiyor olmama rağmen blogumun ilk yayınına gezi yazısı ile başlamış olmam biraz tuhaf oldu tabii^ ancak ben burayı o kadar seviyorum ve çektiğim fotoğrafları da sevdiğimden böyle başlamak istedim. Klişelere çok girmeyelim zaten tarihi bilgilere vs. de google amcadan ulaşabileceğiniz için ben size Şirince'de nasıl bir gün geçirdim neler yaptım, zamanı iyi değerlendirebilmek açısından Şirince'de neler yapılabilir bunları yazmak istedim kendimce. 
Şirince'de yapılabilecek en güzel şey, kahvaltı! Bu nedenle sabah erkenden burada bulunmak gerektiğini düşünüyorum günübirlik gelecekler için de. Kahvaltı için çok fazla seçenek var ancak biz genelde o meşhur Doktorun Evi'nin önündeki sokakta Ocakbaşı'nda  kahvaltı yapmayı tercih ediyoruz. Burası hem daha yüksekte kalıyor, manzarası güzel hem de kahvaltıda ikram edilen her şey ev yapımı/ doğal, bahçeden. Çayı demleme. :) Ekmeği sacta hemen biraz önce kızartılmış köy ekmeği. Köy yumurtası ev yapımı sucuk eşliğinde servis ediliyor. Reçeller hiç yemediğim kadar güzel.  Bir de bu manzara ve temiz hava eşliğinde yemeye doyulmuyor desem abartmış olmam.
. Kahvaltıdan sonra yakın olduğu için ilk olarak kilise ziyaret edilebilir diye düşünüyorum.  Ardından çarşı ve Şirince sokakları gezilebilir. Köy halkı son derece cana yakın, misafirperver. Çat pat İngilizce, çince konuşabilen büyükler insanı şaşırtıyor. :) Kendi imkanlarıyla yetiştirip kuruttukları kekik ve naneleri, kendi elleriyle yaptıkları reçelleri, sabunları, ördükleri patik, eldiven, dantelleri ve yine kendi yaptıkları keçe ürünlerini satıyorlar. Çoğunlukla geçim kaynakları bilindiği gibi, şarap. Galiba son dönemlerde kazandığı popülaritesinin kaynağı da bu. 😊 
Tarihi bir gezinin yanı sıra, fotoğraf çekmeyi sevenler için de bolca imkan sağlayan bir yer Şirince. 
Şirince St. John Kilisesi 
St. John Kilisesi bahçesi, dilek kuyusu
Kilisenin bahçesinde ufak bir kafeterya ve el yapımı ürünler satılan ufak dükkanlar, stantlar var. Şirince'de mutlaka kumda kahve tavsiye ediyorlar ama benim fırsatım olmadı. Belki bir dahaki gelişimde.
Şirince çarşıda bolca keçeden yapılmış ürünler satılıyor. Bunun dışında birçok el yapımı ürün var. 
Dükkanların hem dışı hem içi enfes! :)
Şu solda duran abi var ya :-D sayesinde mi desem onun yüzünden mi desem zultanitle tanıştık. Işığa göre uyum gösteren rengi bir pembe bir yeşil olan bir yüzük edindik anneye. Ben duramadım blog için bir iki fotoğraf aldım. Pek şık. :-) 
Mutlaka süt reçeli almalı, diğer reçeller de çok kıymetli. Süt reçeli kahveyi tatlandırmak için kullandım. Tatlılarda, pasta yapımında bile kullanılabiliyor diye duydum.

Bir günlük Şirince ziyaretim bu şekilde oldu. Şirince, Efes ve Meryem Ana birbirine çok yakın. Bir günde gezmek zor olsa da geçiş yapılabilir diye düşünüyorum.

Meryem Ana, huzur dolu bir yer. Haftaçi ziyaret etmek çok daha keyifli oluyor. Gözlemlerimi fotoğraflarla aktarmaya çalıştım. 😊
Burada güzel Türk kahvesi yapan bir yer de var, bol köpüklü, aynı zamanda bira yudumlayıp sessizliğin tadını çıkarılabilecek bir kafeterya. İzmir'e ya da Kuşadası taraflarına yolu düşen herkesin görmesi gereken yerler olduğunu düşünüyorum. 
Mutlu günler.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder