21 Aralık 2022 Çarşamba

Kendin Olmaya Karar Verdiğin Her An Güzelleşirsin | Coco Chanel

 Remzi kitabevinde kendim için yeni ve geliştirici bir şeyler ararken rastladığım kitap "Moda Geçer Stil Kalır" Yazarın türk olması ve kitabın çok başarılı olması itiraf etmeliyim ki beni çok gururlandırdı. Chanel'in biyografisi kadar yazarın anlatımından da çok etkilendim. Chanel'i böylesine yakından tanıyınca hayata bakış açım da değişti. Dönemin moda dünyasını sarstığı gibi, okuyucusunu da sarsacak bir hayat hikayesine sahipmiş meğer.

Yaşadığı tüm o dramatik yolculuklar ve derinden ihtiyaç duyduğu sevgiyi ailesinde bulamayışı ve gençlik dönemlerindeki hüzünlü aşk hikâyeleri... 
Karanlık ve yalnız dünyasında tek ışık olarak gördüğü dikiş bilgisiyle tüm kadınların kaderinde bıraktığı aydınlık iz. Salvador Dali'den Pablo picassoya, Mustafa Kemal Atatürk ve Winston Churcil'e kadar. Marilyn Monroe'dan Suikasti sırasında üzerine kocasının kanının bulandığı pembe chanel takımıyla bayan Kennedy ve daha milyonlarca ismin hayatına dokunmuş. Bulunduğu dönemin koşullarında her tasarımı, her hareketi bir devrim niteliğinde. Giyimi kuşamı değil ata biniş şekli bile devrim.

Giysilerin şıklığı, sağladıkları hareket özgürlüğüyle gelir". 

-Coco Chanel
İlk sayfalarda karakter analizlerini okurken -yahu bu kadın ateş olmalı, koç, aslan, yay burçlarından birisi olmalı- derken son sayfalara geldiğimde aslan burcu olduğunu öğrendim. Astrolojiye olan ilgisi nedeniyle tasarımlarında kendi burcunun sembolü olan aslan figürünü kullanmayı tercih etmiş.  Herhalde 10.evinde de gezegen stelyumu olmalı. Çünkü böylesine işine aşkla bağlanması bir tek onu hayal kırıklığına uğratan aşık olduğu adamlara borçlu olunabilir diye düşünüyorum. Erkeklerden yana şansı gülmeyen her kadının içindeki aşk enerjisini işine yönlendirmesinden. 

Maskülen tarza sahip, asi ve muhalif. 

Hemen aşağıda Chanel'in sadelik felsefesine uyumlu ve parfüme olan tutkusunun şişeye sığdırılmış tasarımı No:5 parfümünün Marilyn Monroe tarafından ekranlara taşındığı zamanlara gidiyoruz. Gazetecinin 
"yatakta ne giyiyorsunuz" sorusuna, No:5 cevabını verecekti eşsiz sarışın. 
Ah ah şimdi şu zamanı geri sarmak ve o günleri yaşamak, her tasarımın iğnesine ipliğine kadar şahit olup ilk çıkan no 5 kokusunu solumak istedim... 

Ah Chanel üzümlü kekim. Seni bir demet kamelya ile anıyorum. Çok güzel bir kadınmışsın, hoşçakal.


Son olarak kitabın yazarı Zeynep Tütüncü Güngör'den bahsetmek istiyorum. Muhteşemsiniz Zeynep hanım. (Evet bu biraz sesleniş oldu) Yazarın iki kitabı daha olduğunu öğrendim. Muhakkak alacağım. 


 Kadınların sürekli kırmızı ojeler ve seksi elbiselerle dolaşması gerektiğini düşünen kalıplara sığdıran her zihniyetten uzak durmaya çalışıyorum. Zaman zaman modum düşükse ve mutsuzsam makyajsız zaman zaman heves edersem az sonra sahneye çıkacakmışcasına ağdalı makyajlı ışıltılı, pul payet giyebilirim. İster kısa tırnakla, ister ojesiz, ister demode giyinirim, bakımsız gezerim. Onayınıza ihtiyacı yok her kadın özgür. 

Okuduğunuz için teşekkür ederim.
Sevgiler! :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder