17 Nisan 2020 Cuma

Bi ' Kitap | İnsan Nedir? Mark Twain

Mark Twain'i bu deneme sayesinde tanıdım. Ne muhteşem bir yazarmış. Genç bir adam ile yaşlı bir adam arasında geçen diyalogları konu alıyor. Genç adam insanların, erdemli ve olgun olduğunu iddia ederken yaşlı adam ise insanları bir makineye benzetiyor. Yani tam anlamıyla bir makine. Mesela bir ekmek yapma makinesi düşünelim. Eğer gerekli malzemeyi içine ilave etmezsek ortaya ekmek falan çıkmaz. İnsanlar da böyledir, dışarıdan herhangi bir girdi alamazsa, etki olmazsa sonuç alınamaz. Mesela bizler iyiliğin içimizden geldiğini savunur ve karşımızdakinin iyiliği için bir şeyler yapabileceğimizi düşünürüz.
Bir gün işten çıktınız, eve dönüş yolunda ağlayan birini gördünüz. İki seçeneğiniz var görmezden gelmek ve geçip gitmek. Bir diğeri ise ağlamasının sebebini sormak ve onun için bir şeyler yapmak. Eğer işletim sistemimiz geçip gittiğimizde bozulmuyorsa bunu tercih ederiz. Yalnız geçip gittiğimizde vicdanımızın rahatsız olacağını biliyorsak dönüp ilgilenmeyi tercih ederiz. İki seçenekte de kendimizi tatmin etme, kendi iyiliğimize hareket etme vardır.
Kitap benim için çok farklı bir bakış açısı oldu. Mutlaka okunmalı diye düşünüyorum. Hatta ikinci kez okumayı çok isterim elimdeki diğer kitapları bitirip, fırsatım olduğunda.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder